onsdag 12. august 2009

5-1 mot Skeid94

Alltid spennende å møte gode lag som Skeid. Ekstra spennende var det i går. Vi kunne for første gang denne sesongen (eller iallfall på veldig lenge) stille alle mann uten skader eller fravær. Jeg pleier vel egentlig ikke skrive noe referat fra treningskamper, men.....jeg sier det med engang, makan til kamp. Fra første avspark er vi oppe i Skeid spillerene og forstyrrer. Ikke bare forstyrrer, men vinner ball etter ball, vinner nesten i alle dueller og situasjoner. De ballene vi ikke vinner kjemper vi oss til i de neste trekkene. Skeid har i hele 1st omgang store problemer med å å få taket oss og kommer til svært få sjanser.
Jeg ble så imponert over alt det bra spillet vårt, at jeg helt glemte å notere noen ting underveis. Men det jeg uten tvil husker, er 3-1 målet (tror jeg). Angrepet starter etter en gjenvinning på egen banehalvdel, og fortsetter med noen helt fantastiske kobinasjoner av Vetle og Daniel på høyrekant. Med en avslutning i drømmeklasse av Mathias. Ikke det at jeg ikke husker målet til Ali, Vegar, Alvaro eller Mithilan. Jeg husker også at vi hadde masse flotte overganger på begge kanter, og gjennom midtbanen. Det jeg også husker er Mathias/Amir veggen Skeid spillerene møtte på midtbanen, de prøvde alt, men kom ingen vei. Det jeg iallefall husker er at to av målene våre kom på dødball. Joda Rommen venner, to av målene på dødball i samme kamp. Tilslutt husker jeg at jeg tenkte, dette laget, dette laget ville vinne. La høstsesongen begynne, vi er klare!